CEMEX i Eko-škole iz Solina i Kaštela nastavljaju dugogodišnju suradnju
Uručenjem donacijskih ugovora nastavljena je dugogodišnja suradnja CEMEX-a Hrvatska i lokalnih Eko-škola iz Solina i Kaštela. Kumstvo nad OŠ Vjekoslava Paraća i don Lovre Katića iz Solina te OŠ kneza Mislava iz Kaštel Sućurca obnovljeno je 19. godinu zaredom.
Dugogodišnjom podrškom projekta Eko-škola, CEMEX podržava i omogućava aktivnosti kroz koje osnovnoškolci razvijaju svijest o važnosti zaštite okoliša, pravilnog zbrinjavanja otpada i racionalnoj potrošnji vode i energije. U sklopu ove suradnje, učenici i njihovi nastavnici imaju priliku sudjelovati u zajedničkim akcijama koje provodi CEMEX poput berbe maslina u rekultiviranom dijelu rudnika, ali i odvijanju terenske nastave u tvornici cementa, edukativnih radionica i drugih aktivnosti.
„Nevjerojatno je koliko brzo djeca uče i koliko ih zanima tema održivog razvoja i zaštite okoliša. Njihova silna želja za učenjem i pozitivne povratne informacije koje dobivamo od njih kroz provođenje ovih aktivnosti pokazatelj su koliko su djeca osviještena o problemu onečišćenja okoliša i koliko je nužno prenijeti što više znanja na njih. Zahvalni smo CEMEX-u što nam već dugi niz godina pomaže u razvoju i provedbi aktivnosti te se veselimo nastavku ove suradnje“, izjavila je ovom prigodom Anđelka Slavić, ravnateljica OŠ don Lovre Katića.
„Želimo li ostaviti bolji i čišći planet generacijama koje dolaze, na nama je da poduzmemo sve što je u našoj moći kako bi naša djeca usvojile potrebna znanja i vještine. Održivi rast i razvoj lokalnih zajednica u kojima u poslujemo naša su temeljna načela i veseli nas što možemo sudjelovati i pomoći u realizaciji aktivnosti koje provode Eko-škole. Koliko oni uče od nas, još više mi učimo od njih. Ovaj projekt nam je posebno drag jer ga djeca prihvaćaju s veseljem i radoznalošću“, rekao je Velimir Vilović, direktor CEMEX-a Hrvatska.
Tri lokalne osnovne škole dio su međunarodnog programa usmjerenog na senzibiliziranje mladih za pitanja zaštite okoliša. Eko-škole provode razne radionice, specijalizirane grupe te projektne zadatke kako bi učenike naučile više o racionalnom korištenju energije i vode, smanjivanju i zbrinjavanju otpada, zaštiti okoliša i drugim problemima održivosti s kojima se svijet susreće.
Škole koje ispune postavljene kriterije i brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja dobivaju povelju o statusu Međunarodne Eko-škole i Zelenu zastavu s oznakom Eko-škola. Priznanje se dodjeljuje na dvije godine, nakon čega slijedi prijava za obnovu statusa pri kojoj škola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama produbila i proširila rad na izabranim temama. Godine kontinuiranog provođenja programa ovim su školama osigurale su postizanje dijamantnog statusa.