Ovdje saznajte više o CEMEX-ovom stajalištu o odgovornom poslovanju i angažmanu u zajednici.
Strategija društvenog utjecaja
Naša strategija društvenog utjecaja, potekla od našeg modela održivosti koji osigurava da je održivost ugrađena u svaki aspekt našeg poslovanja, nastoji stvoriti bolju budućnost kroz poticanje održivosti i otpornosti te naposljetku poboljšavajući kvalitetu života i blagostanja dionika kroz kulturu koja:
- Doprinosi zadržavanju naše dozvole za rad
- Stvara pozitivno iskustvo za naše dionike
- Stvara zajedničku vrijednost
- Jača naš brend
Da bismo osigurali odgovarajući angažman u zajednici i pripremili naše planove za uključenje zajednica (Community Engagement Plans, odnosno CEP-ovi), slijedimo ugovoreni proces. Kroz ovaj postupak tvrtka je usmjerena na poticanje uključenja dionika u potrazi za zajedničkom vrijednošću i suosnivačkim projektima usmjerenima na postizanje pozitivnog utjecaja na društvo i okoliš.
Koraci u ovom procesu su sljedeći:
Korak 1. Prepoznavanje dionika i upravljanje odnosima s njima
Kroz dijalog s dionicima nastavljamo razvijati i jačati pouzdane odnose kako bismo lokalno djelovali, ubrzali rješavanje izazova i pridonijeli lokalnom ekonomskom razvoju.
Kako bismo potakli redovni unutarnji i vanjski dijalog koji informira i vodi naše CEP-ove, organiziramo Odbore društvenog utjecaja, orjentirane interno i eksterno. Ti multidisciplinarni odbori doprinose upravljanju pitanjima zajednice, daju stručno mišljenje o pitanjima koja zanimaju dionike, preuzimaju obveze praćenja pitanja vezanih za njihova područja i doprinose kreiranju, izvršavanju i procjeni napora uključenja naših dionika.
Korak 2. Prepoznavanje utjecaja i upravljanje njima
Svjesni smo negativnih utjecaja naše industrije, uključujući zagađenje, promet i gubitak biološke raznolikosti. Dio je naše strategije rad na rješavanju tih problema. U tu svrhu identificiramo naše utjecaje i upravljamo njima, kreiramo planove za njihovo umanjivanje kroz proces upravljanja i gradimo kompetencije naših zaposlenika.
Korak 3. Identifikacija i upravljanje rizikom
Sve naše operacije kontinuirano ocjenjuju razine rizika i njihovih potencijalnih posljedica, ne samo zbog našeg financijskih rezultata, već i zbog društvenih i okolišnih utjecaja. S tim ciljem, redovito surađujemo s dionicima kako bismo se otvoreno pozabavili potencijalnim rizicima, radili transparentno i predvidjeli probleme s ciljem njihovog aktivnog rješavanja.
Korak 4. Sukreiranje i provedba planova uključenja zajednica
Da bismo implementirali našu strategiju društvenog utjecaja, zajedno kreiramo CEP-ove usklađivanjem naših poslovnih prioriteta i lokalnih potreba. CEP-ovi nam omogućuju suradnju i zajedničko ulaganje sa zajednicama u kojima živimo i djelujemo kroz četiri stupa:
- Obrazovanje i razvoj sposobnosti za zapošljivost
- Održiva i otporna infrastruktura i mobilnost
- Društvene i okolišne inovacije i poduzetništvo
- Kultura zaštite okoliša, zdravlja i sigurnosti
Svaki se CEP sastoji od inicijativa, projekata i programa osmišljenih kroz participativne procese usmjerene na razvoj ljudi, zajednica i očuvanje okoliša. Naš CEP-ovi integriraju ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih naroda (UN SDG – Social) u naše investicijske stupove kako bismo osigurali odgovornost, transparentnost i praćenje napretka prema našim ciljevima.
Korak 5. Procjena i mjerenje
Kroz inicijative u zajednice naših CEP-ova također izravno doprinosimo drugim temeljnim ciljevima održivog razvoja UN-a, uključujući ciljeve 1, 3, 4, 5, 12 i 17. Svoj napredak mjerimo kroz vlastite ciljeve održivosti do 2030., postavljanjem ključnih pokazatelja uspješnosti za svaki projekt i mjerenjem učinka na odabranim pilot projektima.
Korak 6. Komunikacija
Rezultate komuniciramo putem integriranog izvješća, knjižice o odgovornim poslovnim praksama, godišnje komunikacije o napretku prema načelima UN Global Compacta, GRI Standardima, KPMG-ove mjere neto vrijednosti za društvo, priopćenjima za javnost i studijama slučajeva.
Naša svrha "Graditi bolju budućnost"
Svojim operacijama i radnjama doprinosimo izgradnji održive i pravedne budućnosti za sve naše dionike. Da bismo to postigli tamo gdje djelujemo, radimo predviđajući rizike i identificirajući ili upravljajući negativnim utjecajima te razvijajući i provodeći programe za povećanje pozitivnih utjecaja povezanih s našim poslovanjem.
Ljudska prava
Ljudska prava su temeljna prava, slobode i standardi postupanja na koje svi ljudi imaju pravo. Poštivanje ljudskih prava osnaženo je u našoj temeljnoj vrijednosti „Djelovanje s integritetom“, koja je ugrađena u način poslovanja.
U CEMEX-u želimo uskladiti našu strategiju i poslovanje s univerzalnim načelima ljudskih prava. Ovi principi predstavljaju globalni standard očekivanog korporativnog ponašanja primjenjiv na sve naše operacije.
U skladu s tim, aktivno i kontinuirano smo odlučni ispuniti svoju odgovornost za poštivanje svih ljudskih prava, istovremeno njegujući njihovo poštivanje među našim poslovnim partnerima.
Kao potpisnik i aktivni sudionik inicijative UN Global Compact iz 2004. godine, ponovno potvrđujemo svoju potporu njegovih 10 načela o ljudskim pravima, radu, okolišu i antikorupciji. Kako bismo pokazali našu čvrstu predanost tim načelima, UNGC-u godišnje podnosimo Naprednu komunikaciju o napretku. Trenutno predsjedavamo mrežom UN Global Compacta u Meksiku, radeći na integriranju tih načela u druge meksičke tvrtke.
U 2018. godini nadogradili smo našu Politiku o ljudskim pravima koja odražava našu podršku i poštovanje zaštite međunarodno proglašenih načela zaštite ljudskih prava, izraženih u Međunarodnoj povelji o ljudskim pravima i Izjavi Međunarodne organizacije rada o osnovnim načelima i pravima na radu. Pored toga, ova politika prepoznaje zaposlenike, zajednice, podizvođače i dobavljače kao glavna područja utjecaja i potvrđuje našu opredijeljenost za promicanje i poštivanje ljudskih prava u našim operacijama širom svijeta, lokalnim zajednicama i lancu opskrbe.
Proveli smo analizu poštivanja ljudskih prava koja je dovela do cjelovite identifikacije glavnih potencijalnih utjecaja na ljude u našem radu i lancu vrijednosti. Nakon što smo klasificirali ta pitanja na osnovu vjerojatnosti njihove pojave i ozbiljnosti utjecaja, prioritetno smo postavili i potvrdili da procjena ukazuje na pet potencijalnih vidljivih utjecaja ljudskih prava u CEMEX-u, a to su:
- Zdravlje i sigurnost
- Okolišni otisak
- Utjecaji na zajednicu
- Raznolikost i diskriminacija
- Ravnoteža poslovnog i privatnog života
Funkcije kao što su: zaštita zdravlja i sigurnosti na radu, operacije, nabava, ljudski resursi, održivost, odgovorno poslovanje, pravni, javni poslovi i ERM rade kao Jedan CEMEX na aktivnostima koje će ublažiti potencijalne negativne utjecaje.
Primjeri provedenih akcija uključuju:
- Mjesečna izvješća o okolišnim i društvenim incidentima, u kojima su detaljno opisani svi događaji u tom razdoblju koji se koriste za registriranje i praćenje događaja i radnji usmjerenih na njihovo rješavanje, kroz izravne poruke našeg izvršnog direktora.
- Odbori odgovornog poslovanja za sve regije koji nam omogućuju učenje od naših susjeda i uključivanje uvida u našu strategiju promicanja i poštivanja ljudskih prava.
Naši globalni mehanizmi za rješavanje pritužbi omogućuju nam da održavamo stalnu komunikaciju sa skupinama ključnih dionika - posebno onima koji su u određenim okolnostima ranjivi. Ovi otvoreni komunikacijski kanali omogućuju nam dobivanje vrijednih povratnih informacija i procjenu učinkovitosti postojećih mjera ublažavanja na temelju utvrđenih rizika za ljude.
Ovo su naši najvažniji mehanizmi za rješavanje pritužbi:
a. ETHOSline: Trudimo se da se naše vrijednosti žive i da se našim etičkim kodeksom pravilno primjenjuje. Stoga potičemo naše zaposlenike, dionike i širu javnost da podnose prijedloge, upite i moguća kršenja putem našeg komunikacijskog kanala ETHOSline dostupnog 24/7.
b. Globalni i lokalni etički odbori: Sastavljene od predstavnika različitih funkcija u svakoj od zemalja u kojima poslujemo, ove namjenske radne skupine nastoje osigurati svijest i provedbu našeg Etičkog kodeksa. Oni zaprimaju prijave, istražuju ih i surađuju u rješavanju slučajeva kršenja etike, uključujući one koje se odnose na ljudska prava.
c. Dijalozi s dionicima: usmjereni na prepoznavanje i razumijevanje potreba i interesa naših dionika, ti nam dijalozi omogućuju spoznavanje potencijalnih utjecaja na ljude i njihovo pravilno rješavanje.